Akupunktur ve Zayıflama

İştah yönetiminde dengeyi oluşturmak için yetişkinler zaman zaman desteğe ihtiyaç duyabilirler. Destek olarak akupunktur bütüncül bir uygulamadır. Akupunktur bedenin bioenerji akışını düzenler. Örneğin akupunkturun iştahı düzenlemesi ve metabolizmayı hızlandırması da bu kapsamda değerlendirilmelidir.

Akupunktur Tedavinin Avantajları Nelerdir?

Binlerce yıllık geçmişe sahip akupunkturun etkinliğini kanıtlayan pek çok bilimsel araştırma eklenince, akupunktura gün geçtikçe ilginin artması hiç de şaşırtıcı değil. İlaçla kilo verme ve cerrahi tedavi yöntemlerine nazaran akupunktur risksiz, yan etkisiz ve son derece konforlu bir tedavi seçeneğidir.

Doktor Ebru UYSAL ve Doktor Berna EGEMEN

T.C. Sağlık Bakanlığı Akupunktur uygulama lisansına sahibiz. 32 yıllık klinik tecrübeyle ve on binlerce mutlu danışan ile sizlere kliniğimizde zayıflama konusunda yardımcı olmaya devam ediyoruz.

Sıkça Sorulan Sorulardan: Akupunkturda Bizim Yöntemimiz Nedir ve Tedavi Süreci Nasıl İşler?

Danışan hastalarımıza kişiye özel oluşturduğumuz tedavi programı ile gümüş iğneli Fransız kulak ve vücut akupunktur tedavi yöntemini kullanıyoruz.

Kliniğimize geldiğiniz zaman muayene ederiz ve öncelikle kilo alma nedenleri tespit ederiz. Fizik muayene bulgularına göre kan tahlilleri ve/veya ultrason gibi ek tahliller belirliyoruz. Tahlillerinizi sağlık ocağı, devlet hastanesi veya güvendiğiniz laboratuarlarda yaptırabilirsiniz. Yakın zamanda yapılmış tahlilleriniz varsa onları elbette değerlendirip, beslenme hakkında konuşup sizi bilgilendirdikten sonra profesyonel tartıda vücut ağırlığınızı (yağ, su, kas ağırlığınızı, kemik kütlenizi), bazal metabolizma hızınızı vb. gibi parametreleri gördükten sonra tıbben kaç kilo vermeniz ve ortalama kaç seanslık akupunktur tedaviye gelmeniz gerektiğini belirleriz. Kliniğimizde Besin İntolerans Testi yapıldıktan sonra size özel beslenme programı belirleyebiliriz. Yatarak uyguladığımız akupunktur tedavi süresi 20 dakikadır. Size özel oluşturduğumuz tedavi programına göre ve elektroakupunktur cihazla belirlediğimiz kulak ve vücut akupunktur noktalara gümüş akupunktur iğnelerini takıp, 20 dakika sonrası iğneleri çıkardıktan sonra kulağınızda bulunan ve uyarılması gereken akupunktur noktalarına manyetik bilyeli bantlar takılır. Her seansta son teknolojik profesyonel tartıda vücut analizlerin ne kadar değiştiğini tek tek değerlendirip haftalık tedaviye devam ediyoruz. Kilo verme programımızla 2,5 ay gibi bir sürede kilonuzun yaklaşık %10 - 20’ini verebilirsiniz. Sonrasında ideal vücut ağırlığını korumak amacıyla ayda bir akupunktur seansı olmak üzere toplam 3 - 6 seanslık kilo koruma programı ile tedavi bitmiş olur.

Kliniğimize geldiğinizde akupunkturla kilo veren danışanlarımızın fotoğraflarını görebilirsiniz. Randevu almak için lütfen 0216 384 20 85/86 kliniğimizin telefon numaralarından arayınız.

Kilo Vermede Akupunkturun Etkileri Nelerdir?

Bugüne kadar yapılmış klinik araştırmalar ile elde edilen sonuçlar, akupunktur etki mekanizmalarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Kilo vermek için akupunktur tedavisi çeşitli mekanizmalar ile etkili olduğu düşünülmektedir. Söz konusu etkiler; iştah, metabolizma, halsizlik ve stres üzerindedir.

Akupunktur:

• Beyinde hipotalamus üzerinde bulunan açlık merkezini baskılar ve açlık hissetmeyen bireyin kilo verme sürecinde motivasyonu artar
  • Mide asit salgısını etkiler ve mide kazınması hissi önlenir ve sindirim kolaylaşır.
  • Akupunkturla stres ve halsizlik yaşamadan, metabolizma hızlandırılarak kilo verme hedeflenir.

Akupunktur diyete uyum sağlama konusunda bireye pek çok fayda sağlar. Akupunktur, vücudun yaşam enerji akışını etkileyerek kişi kendini daha enerjik, aktif hisseder ve egzersiz yapma isteği artar. Akupunktur sedasyon etkili maddeleri salgılatarak kişinin stresi azalır, duygusal açlığı azalır, tatlı yeme isteği azalır, kişi sakinleşir, uykusu düzene girer ve gece yeme alışkanlığı ortadan kalkar. Akupunktur vücudun ağrı kesici maddelerini salgılatarak kişide diyet sırasında baş ağrıları ortaya çıkmaz. Akupunktur vücudun serotonin, endorfin, dopamin gibi hormonları artırarak kilo verme döneminde bireyin keyifli ve mutlu olması sağlanır.

Strese Bağlı Kilo Artışı Ve Akupunkturun Faydaları Nelerdir?

Küçük dozlara bile olsa strese üzün süre tekrar tekrar maruz kalmak yeme isteğini artırabiliyor ve pek çok insan stres sorunu nedeniyle şişmanlayabiliyor. Araştırmalar gösteriyor ki stres kanda kortizol seviyesini artırıp, kilo tetikçisi insülini artırarak (insülin direncini tetikler ve diyabet hastalığına zemin hazırlar), aynı zamanda da kilo almayı önleyen leptin hormonunun seviyesini azaltarak bir taraftan gıda tüketimini artırırken diğer taraftan aç hissetmemize yol açmış oluyor. Ayrıca stresin yol açtığı uykusuzluk problemi açlık homonu ghrelin üretimini artırarak kilo artışına sebep oluyor. Kortizol hormonun kanda seviyesi uzun süre yüksek seviyelerde kalması sonucu özellikle karın bölgesinde yağlanmaya neden oluyor bu da kalp ve damar hastalıklarına zemin hazırlıyor. Kortizolun etkilerinden tuz ve su tutulumuna bağlı ödem ve kan basıncı yükseliyor. Yemek borusu ve mide arasındaki “kapak” mekanizması bozuluyor ve reflü sorunu devreye giriyor. Mide asit üretimi artıyor, gastrit ve benzeri hazım sorunları tetikleniyor. Kalın bağırsak spazmı nedeniyle hassas bağırsak sendromu gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Akupunktur, kortizol seviyesini azaltıp, stres sırasında kortizol fazlalığın devreye soktuğu hormonların salınımını makul seviyelere çekerek stres mekanizmalarını zamanla tek tek kırmış oluyor.