Hamilelikte migrenin ilacı akupunktur
Akupunktur ile fibromiyalji tedavisi
Dr. Ebru Egemen UYSAL Kimdir?
Dr. Berna Şadiye Egemen Kimdir?
İletişim Bilgileri, Kroki ve Çalışma Saatlerimiz
Akupunkturla Tedavi Edilen Hastalıklar
Akupunktur İle Kolay ve Kalıcı Zayıflama
Akupunktur Nedir?
Akupunkturun Tedavi Etkisi
Mezoterapi
Lipoliz
BESİN DUYARLILIK TESTİ Nedir ?
Akupunktur ile tüp bebek destek tedavisi
Akupunktur ile hamilelikte mide bulantısı ve kusma tedavisi
Akupunktur İle Sigara Bırakma
Akupunktur İle Migren Ve Gerilim Tipi Baş Ağrısı Tedavisi
Akupunktur İle Kalıcı Bel Fıtığı Tedavisi
Akupunktur İle Kalıcı Boyun Fıtığı Tedavisi
Akupunkturun Tarihi Ve Felsefesi
Dünyada Ve Türkiye de Akupunktur
Tıbbi Masaj

AKUPUNKTUR İLE KALICI BEL FITIĞI TEDAVİSİ

BEL VE BEL FITIĞINI TANIYALIM

Belimizde 5 omur vardır. Omurlar arasında amortizör görevi yapan diskler vardır. Diskler bağ dokusundan oluşmuştur. Diskler omurlar arasındaki hareket serbestliği temin ederler. Daha da önemlisi omurlara (eğilme ve ağır kaldırmalar esnasında) gelen basıncı merkezden kenara doğru eşit miktarda dağıtırlar. Diskin içi jel gibi, peltemsi, yumuşak maddeden (sıvıdan) oluşan, dışı da özel lifli tabakayla çevrilmiştir.

Hareketsiz bir iş ve hayat tarzı, oturarak iş yapmak, şişmanlık, spora ısınmadan başlamak, stres içinde yaşamak, yanlış duruş ve oturuşlar bel için zararlıdır. Sürekli yapılan yanlış hareketler, duruş ve oturuş bozuklukları, ağır kaldırma esnasında yanlış eğilme hareketleri diskin dışında ki özel  lifli tabakanın yırtılmasına neden olur. Bunun sonucu diskin içinde ki jel gibi, peltemsi yumuşak madde omurların arasına dışarı doğru fırlar. Buna bel fıtığı denir. Liflerden dışarı taşan bu sıvı hem sıvı özelliğini kaybedip sertleşir, hem de etrafta ki bulunan damar ve sinirlere baskı yapmaya başlar. Bunun sonucu belde ve / veya bacaklarda dayanılmaz ağırılar, hareketlerde kısıtlılık, topallayarak yürümek, bacaklarda uyuşmalar, kuvvet kaybı ve bacakta incelme ortaya çıkar. Eğer fıtıklaşma arkaya doğru olursa (omur iliğe baskı sonucu) hastada idrar tutamama ve cinsel fonksiyon kaybı olabilir. Bu durumda fıtığın ameliyat edilmesi gerekmektedir. Fakat fıtıkların %80 ameliyatlık değildir. Ameliyat gerektirmeyen vakalarda çoğu zaman fizik tedavi ve ilaçlarla tedavi uygulanmaktadır. Akupunktur, bel fıtığı tedavisinde akla gelecek üçüncü bir tedavi yöntemidir.

Akupunkturla bel fıtığı tedavisi üzün süreli etkili olmaktadır. Akupunktur yapısal bozukluğu tedavi eder. Merkezimizde bel fıtığı tedavisinde kulak ve vücut akupunkturu uygulanmaktadır.

BEL FITIĞI TEDAVİSİNDE AKUPUNKTURUN  ETKİ MEKANİZMASI

Akupunktur:     1. Ağrıyı gidererek

2. Adaleyi gevşeterek

3. Ödemi.çözerek

4. Psikolojik rahatlık sağlayarak bel fıtığını tedavi eder.

1. Akupunktur vücutta ki bulunan ağrı kesicileri harekete geçirir. Akupunktur sırasında batırdığımız iğneleri vücutta ki bulunan Endorfini harekete geçirir. Endorfin vücuda özgü çok güçlü bir ağrı kesicidir. Böylece hasta ağızdan ağrı kesici ilaç almadan ağrısından kurtulur.

2. Akupunktur vücutta ki bulunan kas gevşeticileri harekete geçirir. Kulak kepçenin önünde ki bulunan Valiyum noktasını akupunktur iğneyle uyararak  Gaba salgılanmakta. Gaba (Gama-amino-butirik-asid) çok güçlü kas gevşeticidir. Böylece hasta ağızdan kas gevşetici ilaç almadan bel fıtığı etrafında ki oluşan kas spazmından kurtulur.

3. Akupunktur vücutta ki bulunan ödem çözücü maddeleri harekete geçirir. Kulakta ki bulunan böbrek üstü bezini akupunktur iğneyle uyararak Kortizon salgılanmakta. Kortizonun ödem çözücü etkisi vardır. Kortizon fıtıklaşma bölgesinde kıkırdak doku ve çevresinde oluşan ödemi dağıtarak, bölgeyi rahatlatır ve böylece o bölgede damar ve sinirlere yapılan baskı ortadan kalkar.

4. Akupunktur vücutta ki bulunan sakinleştirici maddeleri harekete geçirir. Akupunktur kanda Serotonin ve Endorfin seviyesini artırarak tedavi sırasında kişiye huzur verir ve sedasyon sağlar.

Akupunktur haftada 2-3 kez olmak üzere toplam 15-20 seans uygulanmakta. Seanslar 20-40 dakika arası sürer.

Akupunktur randevusu almak veya daha detaylı bilgi için lütfen 0216 384 20 85-384 20 86   kliniğimizin telefon numaralarından bizi arayınız.

2005 ® WWW.DREBRUAKUPUNKTUR.COM