Hamilelikte migrenin ilacı akupunktur
Akupunktur ile fibromiyalji tedavisi
Dr. Ebru Egemen UYSAL Kimdir?
Dr. Berna Şadiye Egemen Kimdir?
İletişim Bilgileri, Kroki ve Çalışma Saatlerimiz
Akupunkturla Tedavi Edilen Hastalıklar
Akupunktur İle Kolay ve Kalıcı Zayıflama
Akupunktur Nedir?
Akupunkturun Tedavi Etkisi
Mezoterapi
Lipoliz
BESİN DUYARLILIK TESTİ Nedir ?
Akupunktur ile tüp bebek destek tedavisi
Akupunktur ile hamilelikte mide bulantısı ve kusma tedavisi
Akupunktur İle Sigara Bırakma
Akupunktur İle Migren Ve Gerilim Tipi Baş Ağrısı Tedavisi
Akupunktur İle Kalıcı Bel Fıtığı Tedavisi
Akupunktur İle Kalıcı Boyun Fıtığı Tedavisi
Akupunkturun Tarihi Ve Felsefesi
Dünyada Ve Türkiye de Akupunktur
Tıbbi Masaj

AKUPUNKTUR İLE KOLAY VE KALICI ZAYIFLAMA

(Kliniğimizde son teknoloji - profesyonel vücut analizi yapılmaktadır)

* Obesite (Şişmanlık) Nedir?

* Şişmanlığın Nedenleri

* Vücut Kitle İndeksi

* Kalori Cetveli

* Akupunkturla Zayıflama

OBESİTE (ŞİŞMANLIK) NEDİR?

Obesite - Şişmanlık vücutta yağların normalden fazla olması anlamına gelen bir hastalıktır. Bu durumda yağ dokusunun oranı diğer dokulara göre artmıştır. Bedendeki toplam yağ kadar, yağın dağılımı da önemlidir. Şişmanlık vücutta yağların toplandığı bölgeye göre sınıflandırılabilir:

1.Generalize şişmanlık

2.Üst taraf şişmanlığı

3.Alt taraf şişmanlığı

Generalize Şişmanlık : Dengeli bir şişmanlıktır. Vücudun her tarafı kiloludur. Erkeklerde ve hanımlarda aynı oranlarda görülen bir tip şişmanlıktır. Generalize şişmanlık akupunktur tedavisine iyi cevap verir. Eğer hastanın selülit problemi de varsa mezoterapi yöntemi de akupunkturla kombine edebilir. Bu tip şişmanlarda kanda ki kolesterol düzeyine bakmakta fayda vardır. Kanda ki kolesterol düzeyi yüksek bulunursa ona göre uygun özel kolesterol düşürücü bir diyet listesi verilmelidir.

Üst Taraf Şişmanlığı : Göbek, göğüs ve kollarda yağlanma ile kendini gösteren şişmanlık tipidir .Bacaklar normaldir ve kalçalar dardır. Erkeklerde bu tip şişmanlık oldukça sıktır. Genetik sebeplerin dışında bazı hormonal sebepler de üst taraf şişmanlığa yol açabilir. Kortizon grubu hormonlar özellikle üst taraf şişmanlığı yaparlar. Bu tip kilolu insanlarda damar sertliği, yüksek tansiyon ve kalp – damar hastalığı riski vardır. Kanda ki kolesterol düzeyine ve açlık kan şekerine bakmak lazım ve ona göre diyet hazırlamak lazım. Bel çevresi ölçümü erkeklerde 102 cm ve kadınlarda 88 cm üzeri ise kalp-damar hastalık riski vardır demektir. Üst taraf şişmanlığı akupunktur tedavisine iyi cevap verir.

Alt Taraf Şişmanlığı : Alt karın, kalça ve bacaklarda yağlanma vardır. Hanımlarda daha sık görülür. Genetik sebepler dışında, bazı hormonal sebepler, yaşam tarzı ve beslenme bozuklukları de alt taraf şişmanlığa yol açabilir. Mesela kadın hormonların dengesizliği, adet düzensizlikleri, hamilelikler, menopoz, ayrıca doğum kontrol amaçlı veya adet düzenleme amaçlı kulanılan östrojen ve/veya progesteron gibi hormonları içeren ilaçlar alt taraf şişmanlığa yol açabilir. Bu tip şişmanlıkta lenfatik dolaşım bozuklukları ve venöz dolaşım bozuklukları de vardır. Alt taraf şişmanlığı her yaşta ortaya çıkabilir. Oldukça yaygın bir şişmanlık tipidir. Uygun diyetle, akupunktur ve mezoterapiyle iyi sonuç alınabilmekte.

ŞİŞMANLIĞIN NEDENLERİ

Şişmanlık, üzün süren enerji dengesizliği sonucudur. Bunun nedenleri beş grupta toplanabilir:

1.Fazla yeme

2.Fiziksel hareketlerin azlığı

3.Psikolojik bozukluklar

4.Metabolik ve hormonal bozukluklar

5.Genetik nedenler ve ailenin beslenme alışkanlığı

Bu nedenlerden en önemlisi fazla yemektir. Çoğu kişiler yedikleri ve harcadıkları hakkında gerçek bilgiye sahip değildirler. Ekonomik olanaklar da genellikle fiziksel hareketlerde kısıtlamaya, enerji tüketiminde artmaya yol açar. Bazı kimseler üzüntü, sıkıntı ve güvensizliklerini örtmek için fazla yemeğe meyilli olabilirler. Psikolojik bozukluklar bazen fazla yeme, bazen de az yemenin nedeni olarak görülebilir. Yaşla birlikte bazal metabolizma yavaşlar, enerji harcaması azalır, enerji alımı bunu dengeleyemese yaş arttıkça vücut ağırlığı da artar. Gebelik de kilo alımında bir etkendir. Emzirme dönemi bittiğinde de kilo artışı olabilir.

Zayıflama diyetlerine dirençli olan çok az sayıdaki şişmanlıklar hormonal ve metabolik nedenlere dayanır. Bu tür şişmanlık, toplumdaki toplam şişmanların çok küçük bir bölümünü içerir. Mesela, tiroid hormonları bazal metabolizma hızını etkiler. Tiroid hormonların azalması (hipotiroid ve guatr) bazal metabolizma hızını yavaşlatır ve enerji harcamasını azaltır ve alınan besinlerin bir bölümü yağ olarak depolanmaya başlar. Aynı zamanda bu hastalar da genellikle hareketsiz olduğu için de şişmanlar.

BEDEN KİTLE ENDEKSİ

Günümüzde şişmanlığın ölçümü için kullanılan iki yöntem vardır.

1. BKİ (Beden Kitle İndeksi) = Vücut ağırlığı (kg) / Boy2 (m2)

BKİ:  19’un altı: Zayıf

19 ile 24 arası: Normal kilolu

25 ile 29 arası: Fazla kilolu

30 ile 34 arası: Şişman

35 ile 39 arası: Çok şişman (Obez)

40’ın üzeri: İleri derecede şişman (Morbid Obez)

2. Bel Çevresi Ölçümü: Erkeklerde 102 cm, kadınlarda 88 cm üzeri riskli görülmektedir.

Beden kitle indeksi ve bel çevresi ölçümü artıkça, ortaya çıkacak tıbbi sorunların en önemlileri şunlardır:

— Kalp-damar hastalıkları

— Şeker hastalığı(tip 2)

— Hipertansiyon

— Safra taşları oluşumu

— Karaciğer yağlanması

— Uyku ve solunum problemleri

— Eklemlerde dejeneratif değişiklikler:özellikle bel,kalça,diz gibi vücut yükünü taşıyan eklemlerde kireçlenme.

-KALORİ CETVELİ İÇİN TIKLAYINIZ

REJİM SIRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR

* Günde 3 ana ve 2 ara öğün tüketin

* Öğünleri atlamayın

* Ara öğünleri mutlaka yiyin

* Kışın günde en az 10 bardak su için; yazın 15 bardak su için

* Çay, türk kahvesi ve nescafe fazla tüketmeyin

* Herhangi bir iş yaparken yemek yemeyin,çünkü gereğinden fazla yersiniz

* Yemek masasında kaygı ve endişeli konuşmalardan kaçının , keyif verici sohpetler olsun

* Televizyon  karşısında özellikle haber , üzücü ve endişe verici  kareleri izlerken yemek yemeyin

* Yemekleri yavaş yiyin (her lokmayı yutmadan önce ortalama 15-20 kere çiğneyin)

* Kısa mesafelerde araba yerine yürüyüşü tercih edin

* Günde en az 40 dakika tempolu yürüyüş yapın veya haftada 3 kez spor veya yürüyüş yapın

* Tuz ve şeker alınımını kısın .Doğal tuzları tercih edin.

* Tavada kızartmayı bırakın, ızgara ve haşlama az zeytinyağ ile yiyin

* Balık ve tavuk etlerini diğer etlere tercih edin

* Doktorun verdiği diyet listesinin dışına çıkmayın.

AKUPUNKTUR İLE ZAYIFLAMA

Akupunktur diyet yapmayı kolaylaştıran bir tedavi yöntemidir.Akupunktur sayesinde diyet çok rahat yapılabilir.

1. Akupunktur hipotalamusta ki bulunan iştah merkezini etkileyerek hastanın iştahını düzenler ve hasta çok az yemekle doyar.

2. Akupunktur mide asit salgısını azalttığı için diyet sırasında hastanın mide kazıntısı ve mide yanması gibi sorunları olmaz.

3. Akupunktur diyet sırasında halsizliği ve bitkinliği önler.Üstelik akupunktur hastaya enerji verir.Diyet sırasında hasta kendini daha dinç hisseder.

4. Metabolizma hızını düzenler.Akupunktur tedavisi gören hasta,kendi kendine yaptığı diyetlerden daha kolay kilo vermeyi başarır.

5. Akupunktur serotonin ve endorfin seviyeyi artırarak diyet sırasında kişiye huzur verir ve sedasyon sağlar.Böylece diyet yapan kişi yemek yeme zevkinin kısıtlamasından dolayı huzursuz ve sinirli olmaz.

Kliniğimizde zayıflama tedavisinde kulak akupunkturu uygulanmakta.Hastaya başlangıçta haftada 2 akupunktur seansı yapılır.Sonra haftada 1 seansla tedaviye devam edilir.Hasta 6-8 hafta sonunda ortalama 8-10 kilo vermekte.Kişi istediği kiloya ulaştıktan sonra kilo koruma programına katılır.3-6 ay süreli kilo koruma programında akupunktur seansı ayda 1 kez uygulanır.Hasta kilo koruma döneminde sağlıklı,dengeli,yeterli beslenmeyi uygular.Kilo koruma sonrası hastanın senede 2 veya 3 kez kontrol olması gerekir.

Kliniğimizde son teknoloji- profesyonel vücut analizi yapılmaktadır.

Akupunktur randevusu almak veya daha detaylı bilgi için lütfen 0216 384 20 85-384 20 86 kliniğimizin telefon numaralarından bizi arayınız.

2005 ® WWW.DREBRUAKUPUNKTUR.COM